....a máme to!!!

09.05.2014 22:56

Rozhodli sme sa ako vždy na poslednú chvíľu. Trénovalo sa málo, ale o to účinnejšie. Zrejme šťastie pri tréningoch, alebo "Diana" patrónka lovu nám trochu pomohla, ale z toho mála téningov sa nám vždy podarilo natrafiť na divú zver, čo ma presvedčilo. Ale pekne po poriadku. Hovorím o našich prvých TAN. 

Keďže sme takmer celú zimu oddychovali, bolo na čase sa koncom marca :) rozhýbať. Na šťastie porasty mali tú správnu výšku a napriek tomu, že u nás cestári veselo pracovali, zver sa nám podarilo nájsť. Trénovali sme na striedačky, raz dostala šancu Fany, na druhý deň Gina a občas som ich zobrala súčasne. A oplatilo sa! Každý tréning trval max 15 minút, ale o to bolo hladanie oboch feniek intenzívnejšie. Hátam dva krát sme obišli na prázno. Gina prvý krát vyrazila bažanta. Druhý krát naznačila, ale bažant vyletel a tretí krát ostala stáť pevne. Cítila som obrovskú energiu, mala som pocit, že jej zmeravela krv v žilách a prestala dýchať. Nádherne vystavila zajaca, no ako všetci zajkov dobre poznáme, milý zajko dlho vo svojom ležovisku nevydržal a Gina začala postupovať za ním. Po pár metroch krásne reagovala na odvolanie a vrátila sa. Nasledovala Fany. Našla si sliepku, nádherné vystavenie, ale sliepka sa zdvihla, Fany sa rozbehla za ňou a na povel down si ráčila aspoň sadnúť :D, takže prestala štvať a dalo sa s ňou opäť pracovať.
Rozhodla som sa prihlásiť ich obe na TAN a tak sme sa 12.4.2014 zúčasnili naších prvých TAN. S oboma fenkami som trénovala len na divej zveri. Akosi som "zabudla" na to, že mladým psom na skúškach môžu byť vypustené aj prepelice. Na jeseň sme s Fany prepelice pretrénovali, jednoduchu ich Fany začala zapierať a tak sme s nimi prestali pracovať. Gina zase naopak. Prepelica pre ňu bola jednohubka :).
Prvá na hladanie bola vypustená Gina. Mala obrovskú snahu niečo nájsť, ale na poli, kde sme hladali bolo veľa myší, čo ju zrejme trochu mýlilo. Prepeličku nenašla a tak sa rohodca rozhodol, že jej dá šancu v nižšom poraste. Nasledovala Fany. Podľa môjho názoru, behala krásne, točila sa pekne proti vetru. mala krásny záber na jednu aj druhú stranu. Po chvíľke spomalila a naznačila prepeličku. Na jemný povel ostala stáť :). Poslala som ju hladať ďalej. Našla aj druhú prepelicu. Vystavila, čím úspešne absolvovala TAN :) a splnila poslednú podmienku chovnosti. Gina bola vypustená do nižšieho porastu, po chvíľke našla prepelicu. Ulovila a priniesla :D. Rozhodca nám chcel dať ešte jednu šancu na druhej prepeličke, ale Gina zopakovala svoje predchádzajúce divadielko, takže neuspela. Vôbec ma to nemrzí. Je to šikovná mladá fenka. Viem, že má obrovskú chuť loviť, vie nádherne vystavovať a ak budeme trénovať, na letnom alebo jesennom fielt triale, respektíve TAN, určite uspejeme.
 Ďakujeme organizátorom, za výborne zorganizované skúšky a priateľom za krásny deň strávený v príjemnej spoločnosti. Teším sa na ďalšiu spoločnú akciu.